SPECIAL PRICE & SPECIAL DISCOUNT?? HARGA TERMURAH?? SET SHAKLEE TERBAIK??

March 2017 SHAKLEE Promotion: Buy 1 FREE 1: Lecithin Buy 4 AT 3: Vita-Lea For Children
For all order inquiries, please contact 0142149010. I'll respond to you shortly and appreciates your patience and support. Tq!

January 8, 2014

Set Cadangan Gout Shaklee

Assalamualaikum w.b.t


arini nak share sedikit mengenai penyakit Gout. ramai d'kalangan kita menghidap penyakit gout kan? tidak kira lelaki mahupun perempuan. biasanya ia melibatakan umur lingkungan 30 an - 60 an. so. jom kita tengok supplements yang dicadangkan oleh shaklee. yang penting kita berusaha. yang lain kita berserah kepada Allah s.w.t, ok?


GOUT

Gout adalah satu penyakit sendi yang disebabkan oleh asid urik berlebihan di dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuh sejenis protein iaitu purin. Tubuh kita menyingkirkan bahan kumuh ini melalui air kencing, tapi apabila ia berlebihan dan tidak dapat dibuang, ia terkumpul di dalam sendi. Inilah yang menyebabkan gout.


Tubuh menjadi kurang efisien untuk membuang asid urik tersebut apabila buah pingang tidak berada di tahap kesihatan yang optimum. Ya, buah pinggang kita adalah organ perkumuhan yang penting untuk menyingkirkan bahan-bahan yang tidak diperlukan oleh tubuh, namun dalam beberapa keadaan, buah pinggang tidak dapat bekerja dengan baik.

PUNCA
  • Peningkatan pengeluaran asid urik oleh badan.
  • Penyingkiran asid urik yang berlebihan oleh buah pinggang.
  • Peningkatan pengambilan makanan yang mengandungi purin yang dimetabolismakan kepada asid urik di dalam badan.
·     Daging tertentu, makanan laut, kacang kering, dan kacang adalah sangat tinggi kandungan purines. Alkohol juga bolehmeningkatkan tahap asid urik dan mendakan serangan gout.

Peningkatan tahap asid urik dalam darah boleh tersimpan di sekitar sendi dalam bentuk kristal tajam seperti jarum monosodium urate). Asid urik juga boleh berkumpul di bawah kulit sebagai tophi (ketulan yang kelihatan pada sendi), atau dalam saluran kencing seperti batu karang.


Elakkan daripada mengambil makanan seperti di bawah:

  • Organ dalaman seperti hati, paru-paru, ginjal dan otak
  • Ikan bilis, ikan kembung, ikan sardin
  • Daging yang cincang
  • Ekstrak daging, ragi (seperti Marmite) dan kiub rebusan daging
  • Makanan bercengkerang seperti ketam, udang dan kerang 

HARGA 1 SET: Ahli: RM 218 [Bukan Ahli: RM272]


Supplement yang dicadangkan

ALFALFA - untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan, membantu mengawal keseimbangan asid / alkali di dalam badan. Ia  tinggi kandungan protein dan mengandungi lapan enzim pencernaan. Ia juga membantu dalam mengatasi bengkak, sakit sendi, bengkak buku lali dan kaki. Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.

OMEGA - Ini sangat penting bagi pesakit yang mengalami gout yang sangat teruk. Omega penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi2 pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga2 sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk.

PERFORMANCE DRINKmemelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik. Ia berkaitan dengan pengambilan alfalfa sebagai detix di atas.


Kalau ada budget lebih boleh tambah:

ADVANCED JOINT HEALTHmeningkatkan keselesaan sendi, memelihara tisu penyambungdan meningkatkan kesan kusyen antara sendi


credit info: vitaminsemulajadi.com & naturalvitaminshop



if ada sesiapa nak try menggunakan SHAKLEE sgt2 dialukan. harga jualan adalah harga jualan semasa. so? apa tunggu lagi? jom berSHAKLEE bersama-sama saya CNOOR :))  
 
kenapa special membeli dengan saya?Let's see:
 
Anda akan mendapat Free Timetable, Guidelines, Consultation & Info daripada saya.



sekian, terima kasih..
anda mempunyai masalah? SHAKLEE dapat membantu anda. apa tunggu lagi? jom!!
SHAKLEE ID - 1034690
CALL/SMS/WHATSAPP - 0142149010 
 EMAIL - asliezan0501@gmail.com
FB: https://www.facebook.com/asliezan (boleh PM untuk sebarang pertanyaan)

atau?sila like page FB: SHAKLEE BEAUTY & HEALTH untuk sebarang info/order :))

p/s: Set ini adalah Set Cadangan sahaja dan tiada kaitan dengan mana-mana pihak. Harap Maklum.
post signature

0 cOmment{s}:

Post a Comment

thanks ◕‿◕✿

Related Posts with Thumbnails